לחץ דם 03.07.2022

תוספי סידן וויטמין D והשפעתם על לחץ דם בנשים לאחר מנופאוזה

מתן תוספי סידן לנשים לאחר מנופאוזה עם יתר לחץ דם דורש מעקב צמוד אחרי לחץ דם למניעת עלייה נוספת, בעיקר בנשים המטופלות עם חוסמי תעלות סידן

בדיקת לחץ דם. אילוסטרציה

יתר לחץ דם מהווה מחלה שכיחה עם סיבוכים קרדיווסקולריים וכלייתיים משמעותיים. מחקרים רבים הדגימו קשר חלש בין צריכה של סידן (או סידן יחד עם ויטמין D) ולחץ דם, והצביעו על כך שתוספי סידן עשויים להפחית לחץ דם. יחד עם זאת, עד כה התוצאות שנויות במחלוקת.

במחקר זה, החוקרים העריכו את ההשפעה של תוספי סידן וויטמין D על לחץ דם אצל נשים לאחר מנופאוזה עם יתר לחץ דם כאוכלוסיה שאצלה השימוש בתוספים האלה שכיח.

המחקר היה משולש-סמיות, מבוסס הקצאה אקראית וכלל 98 נשים לאחר מנופאוזה שהיו עם יתר לחץ דם בשנת 2019. תקופת המחקר היתה שמונה שבועות עם מעקב צמוד. החוקרים השתמשו בניטור לחץ דם אמבולטורי של 24 שעות על מנת לתעד את לחץ הדם ההתחלתי והסופי אצל כל המשתתפות.

תוצאות המחקר הראו כי השינויים בלחץ הדם הסיסטולי הממוצע (p = 0.047) ולחץ הדם הדיאסטולי הממוצע (p = 0.015) הצביעו על עלייה בלחץ הדם לאחר צריכה של תוספי סידן וויטמין D. בקרב מטופלות אשר נטלו חסמי תעלות סידן, הובילו סידן וויטמין D לעלייה משמעותית בהשוואה ללחץ הדם הסיסטולי הבסיסי (p = 0.019) ולחץ הדם הדיאסטולי הבסיסי (p = 0.001).

החוקרים סיכמו כי תוצאות המחקר הנוכחי היו שונות בהשוואה למחקרים קודמים. תוצאות המחקר מצביעות על כך שמתן תוספי סידן לנשים לאחר מנופאוזה עם יתר לחץ דם דורש מעקב צמוד של לחץ דם למניעת עלייה נוספת, במיוחד אצל נשים אשר מטופלות עם חוסמי תעלות סידן.

מקור:

Sharifi et. al (2022) Hypertension Research DOI: 10.1038/s41440-022-00930-3

נושאים קשורים:  מנופאוזה,  לחץ דם,  סידן,  ויטמין D,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו