מלנומה 09.12.2018

מלנומה אמלנוטית או היפומלנוטית קלינית: התפלגות אנטומית, גורמי סיכון, ותמותה

חשוב שקלינאים יהיהו בעלי חשדנות מוגברת בחולים עם פנוטיפ עור רגיש לשמש, בעלי שיער אדום או בלונדיני וקרטוזיס אקטינית

המחברים יצאו מנקודת הנחה כי זיהוי ואבחון של מלנומה אמלנוטית או היפומלנוטית קלינית הינו אתגר. מטרת המחקר היא לבחון את ההתפלגות האנטומית ואת גורמי הסיכון הקשורים למלנומה אמלנוטית או היפומלנוטית קלינית ולהשוות את הישרדותם של חולים עם מלנומה אמלנוטית או היפומלנוטית קלינית מול חולים עם מלנומה פיגמטרית.

החוקרים הסיקו כי למרות שמלנומה אמלנוטית או היפומלנוטית קלינית יכולה להתרחש בכל אזורי הגוף, הינה שכיחה ביותר באזורים החשופים לשמש בצורה כרונית. חשוב שקלינאים יהיהו בעלי חשדנות מוגברת בחולים עם פנוטיפ עור רגיש לשמש, בעלי שיער אדום או בלונדיני וקרטוזיס אקטינית.

הסיכון לתמותה ממלנומה נראה גבוה יותר עבור מלנומה אמלנוטית או היפומלנוטית מאשר ממלנומה פיגמנטרית, אך היה דומה כאשר עובי “ברסלו” נלקח בחשבון.

מקור: 

Clinically amelanotic or hypomelanotic melanoma: Anatomic distribution, risk factors, and survival
Wee, Edmund , Wolfe, Rory , et al Journal of the American Academy of Dermatology (volume 79 issue 4 pages 645 ) October 2018

נושאים קשורים:  מלנומה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו